Uspješna suradnja tvrtke Orgula i Gimnastičkog kluba Marjan ulazi u sedmu godinu
Uz brojne poslovne uspjehe, početak 2023. godine za Orgulu obilježio je i ulazak u sedmu godinu uspješne suradnje s Gimnastičkim klubom Marjan (GK Marjan). Ova priča o velikom prijateljstvu počela je 2016. promocijom knjige za djecu Gimnastička priča Zlatna Vila autorice Deni Borozan. Orgula je tada pružila potporu izdavanju i promociji knjige na hrvatskom i engleskom jeziku, a suradnja se nastavila i s godinama intenzivirala.
Što takva potpora, posebno ona koja se kontinuirano nastavlja, znači za jedan sportski klub, objasnila je Deni Borozan. “Sponzorstvo ima izravni učinak na život kluba. Možete planirati više ciljeve, imate čvrst oslonac i povjerenje sponzora u to što radite. Sponzoru odgovarate svojim kvalitetnim radom, sportskim rezultatima i sportskim sustavom uz koje on veže svoj brend: Orgulu su izabrali gimnastičari. Kap zlatnog maslinova ulja.”
Kako ističu Nataša Zekan, direktorica financija i operacija, i Petar Zekan, direktor tvrtke Orgula, ponosni su što na ovaj način mogu pomoći razvoju hrvatskog sporta. “Osim što podršku zajednici smatramo iznimno važnom, jednako nam je važna i promocija zdravog načina života. Veseli nas što možemo zajednički slaviti uspjehe sportaša i sportašica Gimnastičkog kluba Marjan i vjerujemo da će naše prijateljstvo trajati još dugi niz godina”, kažu.
Sponzorstva su za sportske klubove važna, a još su važnija kada se radi o gimnastičkom sportu. Gimnastika je, naglašava naša sugovornica Deni Borozan, sport mladih i sport djece koja vrlo rano počinju svoj sportski put. “Nažalost, jedino velike medalje kao što su svjetske i olimpijske mogu ove sportaše dovesti u fokus javnosti. U takvom ozračju imati sponzora je rijetkost, a za klub blagodat. Uz to, povezanost s domaćim brendom čiji je proizvod prisutan i neizostavan ritual svakodnevnog zdravog života ostvaruje snažniju emociju jer se klub veže uz pravu vrijednost koja se ponosno promiče”, dodaje.
Među najljepšim je uspomenama na suradnju ovog sportskog kluba i sponzora i jedan poseban događaj iz 2018., doznajemo, kada je GK Marjan obilježavao 20 godina djelovanja. “Tom prilikom organizirali smo veliku božićnu gimnastičku reviju u dvorani na Gripama u Splitu. U reviju su bila uključena i djeca štićenici Centra za osobe s teškoćama u razvoju ‘Juraj Bonači’. Željeli smo pokazati da je gimnastika inkluzivna za sve, u svakom obliku i obimu, bez obzira na ograničenja. Humanitarni dio odnosio se na prikupljanje sredstava za kupnju fizioterapeutskih kreveta za Centar ‘Juraj Bonači’. Orgula se na prvi poziv bez razmišljanja odazvala te potaknula i druge organizacije na pružanje potpore”, ističe.
Bogata povijest kluba ovjenčana mnogobrojnim medaljama
Gimnastički klub Marjan postoji od 1998. godine. Od osnutka do danas kroz njega je prošlo na tisuće djece, a danas ima 250 članova. Nema godine u ova dva i pol desetljeća u kojoj nisu ostvarena najviša državna odličja u gotovo svim kategorijama u kojima su se njegovi gimnastičari natjecali.
Perjanice kluba su dvostruke olimpijke Tina Erceg (OI 2008. u Pekingu, 2012. u Londonu) i Ana Đerek (OI 2016. u Rio de Janeiru i 2020. u Tokiju). Osim sudjelovanja na Olimpijskim igrama, Ana Đerek je višestruka prvakinja World Challenge Cupa na gredi i tlu. U tijeku su intenzivne pripreme za svjetske kupove, Europsko prvenstvo i kvalifikacije za sljedeće Olimpijske igre. Na nacionalnoj razini očekuju ih ligaška natjecanja i Prvenstvo Hrvatske, na kojem planiraju osvojiti medalje u svim kategorijama.
“Ono što izdvajamo kao najveći uspjeh kluba je konzistentnost, sustavan rad, iako trpimo najlošije uvjete na svijetu. U Splitu imamo na korištenje 432 četvorna metra neuvjetne dvorane koju smo opremili skupim gimnastičkim spravama upravo zahvaljujući vlastitom menadžmentu i vlastitim sredstvima, od kojih su značajna ona sponzorska. Pristupamo i europskim projektima, upravo smo završili projekt ‘Family in gymnastics – Famnastics’, a u planu nam je sljedeći, za koji apliciramo. Kad imate izgrađen sustav, onda ste uspjeli, radite na izvršenju, pratite i mjerite efikasnost i efektivnost. Imate shemu po kojoj učite, razvijate se, ulažete u rast i napredak. Upravo takav pristup smatramo najvećim uspjehom kluba”, navodi Deni Borozan.
Fotografija vlasništvo: Hrvatski gimnastički savez
Orgula nije samo sponzor nego i oslonac kluba
Za uspješno osiguravanje sponzorstva iz Gimnastičarskog kluba Marjan savjetuju prije svega vlastito brendiranje i pozicioniranje kojim će se klub predstaviti kao pouzdan partner sponzorima, a nadalje i upornost u dokazivanju međusobne ovisnosti i korisnosti argumentima i idejama za njihovo ostvarenje pa unapređenje. Sponzorima treba pokazati u kojem i kolikom segmentu trebaju biti na raspolaganju društvenoj zajednici upravo kroz benefite koje u zajedničkim odnosima mogu ostvariti.
Sponzorski su odnosi na obostranu korist. S jedne strane, domaćem brendu, domaćoj tvrtki svakako znači povezanost s društveno prihvatljivim i korisnim sportašem ili sportskim kolektivom, a sportaš ili sportski kolektiv mogu se, s druge strane, uspješno osloniti i vezati na domaći brend. Treba raditi na suradnji i prepoznavanju benefita na obje strane. “I na tom odnosu trebaju raditi i tvrtka i sportski klub”, zaključuju Petar i Nataša Zekan te Deni Borozan.